tiistai 15. syyskuuta 2015

Päivä jona Suomi pysähtyy

Ensi perjantaina koko Suomi seisahtuu. Kaupat menevät kiinni, paikallis- ja kaukoliikenne pysähtyy, lentokoneet eivät lennä, päiväkoteja ja kouluja on kiinni. Kaikki lakkoilevat osoittavat mieltään: nyt saa riittää!

Mitä olen lukenut kommentteja, niin tämä lakko jakaa jonkin verran mielipiteitä. Jotkut ovat sitä mieltä, että se on vain ylimääräinen vapaapäivä ihmisille kuten helatorstai tai jokin muu päivä. Jotkut sanovat että se on vain kuin viisivuotiaiden itkupotkuraivari. Joku on sitä mieltä, että on korkea aika sanoa isoille herroille vastaan ja että enää ei kyyristellä ja voivotella. Minä yhdyn jälkimmäiseen. Herrat saavat luvan katsoa omaa napaansa laajemmalle alueelle!

No, hyvähän minun on tässä puhua kun olen tällä hetkellä työtön, eläkkeellä ja tulevaisuuden suunnitelmani ovat hämärän peitossa. Olen toisin sanoen loinen yhteiskunnan silmissä.

Minun on vain mietittävä tarkkaan, mihin oikeasti kykenen - edellisestä työpaikastani jouduin lähtemään pois liikarasituksen ja hermoromahduksen takia. Minä en halua kokea sitä uudestaan :(

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Haluatko sanoa jotain? Otan vastaan rakentavaa kritiikkiä, mutta en haukkumista tai muuta ilkeää. Myös positiivinen palaute kelpaa :3