sunnuntai 13. syyskuuta 2015

Ote elämään -viikonloppuleiri ohi

Tänä viikonloppuna olin Lahdessa Validian Ote elämään -leirin B-osassa. Oli jälleen mukavaa, niin kuin myös A-osassa, jossa olimme alkukesästä.

Perjantaina oli lähtö Lahteen ja jälleennäkeminen muiden kanssa. Se päivä meni oikeastaan kuulumisien vaihtamisessa. Niin, ja kävimme keilaamassa läheisessä keilahallissa, joka oli kivenheiton päässä.

Lauantaina kävimme metsässä grillaamassa ja näimme siellä sorsia. Ne olivat suloisia, mutta pelkään että ne eivät näe ensi kevättä. Sen takia, koska ne ovat liian kesyjä ja ovat ilmeisesti eläneet ihmisten heittämillä leivänmuruilla. Mutta ne olivat niin kovin suloisia! (◠‿◠) Olisivat melkein syöneet kädestä.

Kuva: Jonna Hänninen
Minä innostuin halkomaan puita, jota en ole aiemmin paljon tehnyt. Mutta nyt se onnistui hyvin, kunnes pudotin halon varpaille :'D Sattui vähän aikaa, mutta puolen tunnin kuluttua varvas oli kunnossa.

Myöhemmin kävimme uimassa Validian omassa uima-altaassa. Viime kerralla pelasimme jonkin sorttista koripalloa. Tällä kertaa se ei minua napannut. Sen sijaan me kaverini kanssa heittelimme pohjalle erilaisia esineitä ja kävimme sukeltamassa niitä.

Kun oli uitu ja sukellettu, menimme katsomaan suomalais-amerikkalaista elokuvaa nimeltä Big Game.

Mielipiteeni? AIVAN MAHTAVA ELOKUVA! Kerrankin suomalaiset osasivat! Yleensä suomalaiset elokuvat ovat hirveän masentavia ja niissä vähintään ryypätään ja naidaan suomeksi sanottuna. Big Game oli todella kaivattu piristysruiske siihen. Minua vain häiritsi kamalasti, että muualla Suomen maisemista saadaan varmasti väärä kuva. Suomessa ei ole vuoria! Mutta muuten elokuva oli hyvin onnistunut ja pidin sen musiikista. Se sopi täydellisesti. Idea oli kaukaa haettu, mutta todella onnistunut.

Illalla leffan jälkeen hengailimme vielä hetken porukassa, mutta minua alkoi jo väsyttää 9 maissa, joten menin kaverin kanssa huoneeseen nukkumaan.

Sunnuntaina mietimme elokuvan syvällisiä merkityksiä. Päällimmäisenä tuli mieleen valta. Mitä valta oikeasti on. Toinen aihe, joka tuli mieleen oli elokuvan päähenkilön kasvutarina pojasta mieheksi. Sekä pojan ja presidentin välinen ystävyys.

Myöhemmin teimme itsellemme muistot leiristä. Itse painoin itselleni t-paidan valmiista sapluunasta, jonka löysin.

Paidan edessä oleva kuva. Pisteet sapluunan alkuperäiselle piirtäjälle!
Paidan selkäpuolelle painoin oman sapluunan, jonka suunnittelin ja leikkasin.
Muut painoivat kaverin suunnitteleman tekstin omiin tavaroihinsa. Vaihtoehtoina oli t-paita ja kangaskassi. Minä halusin sen takia paidan, koska paitoja ei ole koskaan liikaa ja minulla on hyvä kangaskassi itselläni. Minä rakastuin tiikeri-sapluunaan ja sitä minä sitten käytin. Ideoita syntyi, kun aloin työstää paitaa. Kuva meni hieman alemmaksi kuin suunnittelin ja pari raitaa ei päässyt oikeuksiinsa, mutta muuten olen tyytyväinen lopputulokseen.

Paidan takaosa
Tämmöinen viikonloppu. Kiitos kaikille mukavasta viikonlopusta! Toivottavasti nähdään taas.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Haluatko sanoa jotain? Otan vastaan rakentavaa kritiikkiä, mutta en haukkumista tai muuta ilkeää. Myös positiivinen palaute kelpaa :3